Met de Dynamics 365 CRM voor Outlook app kunt u met Outlook voor de desktop, Outlook op het Web en de Outlook Mobile App, waar u ook bent, Microsoft Dynamics 365 CRM informatie over contactpersonen en potentiële klanten bekijken en Dynamics 365 CRM records aanmaken. U hoeft geen software te installeren; de invoegtoepassing kan via de Dynamics 365 beheer-instellingen worden toegewezen aan de gebruikers.
Deze app in combinatie met de webcliënt voor Dynamics 365 CRM, is nu de door Microsoft geadviseerde manier van werken met Dynamics 365 CRM in Outlook. De Dynamics 365 CRM voor Outlook cliënt blijft beschikbaar.
Met de Dynamics 365 CRM voor Outlook app kunt u:
- Dynamics 365 CRM informatie bekijken vanuit een e-mail, vergadering of afspraak;
- records zoals verkoopkansen, contactpersonen en accounts aanmaken;
- zoeken in Dynamics 365 CRM (Update 9.0)
- e-mails, vergaderingen en afspraken in Dynamics 365 CRM opslaan bij een Dynamics 365 CRM record;
- een taak, telefoongesprek of afspraak in Dynamics 365 CRM aanmaken;
- contactpersonen uit een e-mail toevoegen aan Dynamics 365 CRM;
- uw Outlook contactpersonen in Dynamics 365 CRM opslaan en aan een account koppelen;
- voor e-mails die u vaak verstuurd gebruik maken van e-mail sjablonen.
Functionaliteiten die ontbreken in de app en wel beschikbaar zijn in de Dynamics 365 Outlook cliënt:
- Een Outlook-taak bijhouden in Dynamics 365 en koppelen aan een record.
- Offline werken.
- Weergaven met records sorteren, filteren en groeperen.
- Met afdruk samenvoegen documenten maken voor brieven, etiketten en enveloppen.
Apple
Ontvangen email kan in Outlook voor Apple Mac opgeslagen worden in Dynamics 365 CRM Online. De Dynamics 365 CRM App voor Outlook met Outlook op het Web kan worden uitgevoerd in Apple Safari versie 9 of 10 op een Apple Mac en op een iPhone (iOS versie 8 of hoger).
De ondersteunde functies zijn afhankelijk van uw Outlook versie. In deze tabel kunt u per cliënt bekijken welke functies worden ondersteund.
Hoe het opslaan van e-mails werkt
Selecteer in Outlook, Outlook op het Web of de Outlook Mobile App een e-mail en klik op Dynamics 365.
Als de afzender al in Dynamics 365 CRM software bestaat, wordt CRM informatie over deze contactpersoon getoond. U ziet de naam van de persoon (contactpersoon of potentiële klant), de volgende of laatste activiteit en eventuele aanvragen en verkoopkansen. Klik op de naam van de persoon om de Dynamics 365 CRM record te openen of op het telefoonnummer om te bellen. Klik op bijhouden om een kopie van de email in Dynamics 365 CRM op te slaan.
Vervolgens kunt u met een klik op Deze e-mail bijhouden betreffende… het e-mail bericht handmatig koppelen aan een bestaand record in CRM, bijvoorbeeld een account, order of verkoopkans of een nieuw record aanmaken. Type in het opzoekveld een trefwoord, klik op Opzoeken en selecteer de record. Klik op U kunt deze e-mail wel bijhouden als u geen record Betreft instelt als u het bericht alleen wilt koppelen aan de contactpersoon. Klik op
om een nieuw record aan te maken.
Een email versturen en opslaan in Dynamics 365 CRM
In het formulier van een nieuwe e-mail klikt u op het Dynamics 365 logo en vervolgens op Bijhouden.